Randi Zuckerberg: verslininkystė yra kasdienis važinėjimasis amerikietiškais kalneliais

randi_zuckerberg_main

Randi Zuckerberg dirbo „Facebook“ rinkodaros direktore 2004–2011 m. Po to, be viso kito, ji įkūrė bendrovę „Zuckerberg Media“ ir parašė keletą knygų.

Kas yra svarbiau, verslo idėja ar komanda? Ką mano Randi Zuckerberg?

Tikriausiai nežinau nė vieno startuolio, kurio verslo idėja, praėjus penkeriems metams nuo įkūrimo, išliko tokia pati. Kadangi pasaulis ir padėtis rinkoje keičiasi labai greitai, kartu reikia keisti ir idėjas. Esant tokiai nuolatinių pokyčių būsenai, svarbu rasti tinkamus žmones tinkamose vietose.

Nors technologijų srityje dažnai pabrėžiamas individualaus įkūrėjo vaidmuo, svarbi yra ir visa pagrindinė komanda. Techninis įgyvendinimas yra tik vienas žingsnis, kad idėja taptų komercine tikrove.

Ką bendro turi sėkmingi verslininkai?

Verslininkystė yra tarsi važinėjimasis amerikietiškais kalneliais. Būnant verslininku, emocijos ir situacijos nuolat keičiasi, ir kartais dienos metu emocijos gali svyruoti nuo pasaulio užkariautojo iki paties dugno, o iš ten vėl atgal į viršūnę. Ištverti tą nuolatinį netikrumą ir sumaištį nėra lengva. Sėkmingi verslininkai dažniausiai sugeba susitvarkyti su tuo važinėjimusi emocijų ir patirties kalneliais geriau negu kiti.

Buvote viena pirmųjų „Facebook“ darbuotojų. Atidžiai sekate žiniasklaidos sritį ir technologijas. Ką stebite šiuo metu?

Dabar labai domiuosiu su vaikais susijusiomis technologijomis (kid-tech), t. y. vaikų ir šeimų su vaikais gyvenimą palengvinančiais sprendimais.

Kita svarbi tendencija yra iš žiniasklaidos srities: žmonės vėl domisi ilgais formatais. Ilgą laiką atrodė, kad žmonių dėmesys nuolat silpnėja, o žiniasklaida tampa vis spartesnė ir spartesnė. Tačiau pastaraisiais metais buvo daugybė ilgų istorijų poreikio pavyzdžių, nesvarbu, ar tai būtų tinklalaidės, išsamios ataskaitos ar bet kas kita. Brodvėjuje rengiami net iki septynių valandų trukmės pasirodymai. Žinoma, Brodvėjus yra kraštutinumas, tačiau vis tiek kalbama apie tą patį reiškinį – žmonės nori mesti sau iššūkį ir tobulėti.

Kiek svarbus, jūsų nuomone, kūrybiškumas darbe?

Jis yra nepaprastai svarbus. Daugybėje darbo vietų neatlyginama už rizikos prisiėmimą, o dėl to gali atsirasti tam tikra baimės kultūra. Kai subūriau „Facebook“ rinkodaros komandą, aš net pervadinau ją į „Kūrybinė rinkodara“ (Creative Marketing). Tai pralaužė ledus ir paskatino žmones siūlyti net beprotiškas idėjas.

Nuotrauka: Nordic Business Forum


Similar articles