Naujos, geresnės paslaugos – dirbtinis intelektas keičia finansų pasaulį

article

Dirbtinio intelekto raida lemia pokyčius organizacijose ir padeda klientams teikti geresnės kokybės paslaugas. Finansų sektoriuje klientai jau dabar aptarnaujami greičiau, be to, dirbtinis intelektas padeda priimti investicinius sprendimus.

Kai minimas dirbtinis intelektas, giliai pasąmonėje visi žinome, apie ką yra kalbama. Tačiau kas iš tiesų tai yra? Dirbtinį intelektą apibrėžti tikrai sunku. Paprastai tariant, dirbtinis intelektas reiškia kompiuterio funkcijas, kurias atlikti reikia žmogaus protui prilygstančių gebėjimų, pavyzdžiui – dedukcijos ir mokymosi.

Šiuo metu dirbtinis intelektas dažniausiai naudojamas automatizuoti veiklą ir užduotis, taip pat apdoroti didelius kiekius informacijos, t. y. duomenis. Taigi, dirbtinis intelektas daro tai, kam žmonės tiesiog švaistytų laiką, arba tai, ko žmogaus smegenys ir rankos nesugebėtų atlikti.
Finansų sektorius yra viena iš sričių, kuriose dirbtinio intelekto priemonių potencialas yra didžiausias. Iš tiesų, intensyviai ieškoma naujų galimybių taikyti dirbtinį intelektą šioje srityje.

Išmanyti dirbtinį intelektą privalo kiekvienas

Daugelyje visiems žinomų programų jau dabar veiksmingai naudojamas dirbtinis intelektas. Rekomendacijų funkcijos, įdiegtos programoje „Netflix“ ir aibėje internetinių parduotuvių, yra grindžiamos tuo, kad dirbtinis intelektas nuolat mokosi naujų dalykų apie savo vartotojus ir, atsižvelgdamas į konkretaus vartotojo elgesį žino, kaip jam pasiūlyti tai, kas jį gali sudominti.

„Automobilių navigacijos sistemos – dar vienas puikus prietaisų, kuriuose jau nuo seno naudojamas dirbtinis intelektas, pavyzdys. Navigacijos sistemos analizuoja su žemėlapiais susijusius duomenis ir, pavyzdžiui, informaciją apie transporto spūstis ir, atsižvelgdamos į tokius duomenis, žino kokius maršrutus pasiūlyti,“ – pasakoja bendrovės „Mandatum Life“ analitikas Ville Rantanen.

Būtent dėl tokių pokyčių dabar darbuotojai privalo sugebėti ir norėti mokytis naujų dalykų, būti žingeidūs ir žengti koją kojon su pasaulyje vykstančiais pokyčiais.

Šį pavasarį Rantanen dalyvavo Helsinkio Universiteto ir technologijų bendrovės „Reaktor“ surengtuose dirbtinio intelekto kursuose, kurių metu suomių specialistai buvo supažindinami su dirbtinio intelekto pagrindais. Internetinių kursų tikslas – padėti gyventojams geriau suprasti dirbtinį intelektą. Kursų organizatorių teigimu, geriau suprantantiems žmonėms tampa lengviau spręsti su dirbtiniu intelektu susijusius klausimus, o tai Suomijos visuomenėje yra labai svarbu.

Dėl dirbtinio intelekto jau teko keisti darbo ir pareiginius aprašymus, kadangi kasdieniai darbai tapo automatizuoti. Atsiradus tokiems pokyčiams dabar darbuotojai privalo sugebėti ir norėti mokytis naujų dalykų, būti žingeidūs ir žengti koją kojon su pasaulyje vykstančiais pokyčiais.

Individualios rekomendacijos ir sprendimai

Dirbtinis intelektas įvairiapusiškai palengvina sandorius su bendrovėmis. Klientus aptarnaujančiam personalui į pagalbą ateinantys robotai ir internete veikiantys virtualieji pašnekovai palengvina klientų aptarnavimo procesą, todėl sandoriai atliekami sparčiau.

Draudimo sektoriuje dirbtinis intelektas yra naudojamas, pavyzdžiui, automatizuoti išmokų mokėjimo procesus. Išmoka klientui gali būti išmokama arba sprendimas ją išmokėti gali būti priimamas akimirksniu. Be to, pasimokęs iš ankstesnių operacijų dirbtinis intelektas gali pasiūlyti klientui tinkamų draudimo ar investavimo sprendimų.

Turto valdymo srityje pradėti naudoti vadinamieji robotai konsultantai, stebintys kliento investicijų portfelį bei tikslus ir gebantys pasiūlyti tinkamus investicinius sprendimus.

„Robotai konsultantai įvertina kliento investicijas ir pasako, ar galima pasiekti pageidaujamą galutinį rezultatą. Jie praneša, jeigu to padaryti neįmanoma ir pasiūlo kaip ištaisyti padėtį,“ – priduria Rantanen.

„Būtent taip teikiama bendrovės „Mandatum Life“ turto valdymo paslauga.“

Ateityje dirbtinis intelektas bus vis dažniau naudojamas turto valdymo srityje priimant sprendimus dėl investicijų. Dirbtinis intelektas geba greičiau ir tiksliau nei žmogus analizuoti praeities duomenis, finansines ataskaitas ir naujienas, taip pat rasti ryšį tarp skirtingų veiksnių. Be to, dirbtinis intelektas gali apdoroti gausybę neskaitmeninių duomenų, pvz., diskusijas socialiniuose tinkluose arba darbuotojų ar klientų atsiliepimus apie bendrovę. Rinkoje jau pasirodė įvairūs fondai, kurių pagrindą sudaro dirbtinis intelektas.

Anot Rantanen, dirbtinis intelektas padeda investuotojams efektyviau optimizuoti savo investicijų portfelius.

„Dirbtinis intelektas suteikia galimybę nuolat gerinti portfelio rizikos ir grąžos santykį. Jis nuolat mokosi ir geba prisitaikyti prie besikeičiančios rinkos,“ – teigia Rantanen.

Kad dirbtinis intelektas tinkamai veiktų, reikalingas nemažas kiekis duomenų, kuriais būtų grindžiami jo sprendimai. Kuo geriau bendrovė pažįsta savo klientus, tuo tinkamesnes paslaugas gali jiems suteikti. Dėl šios priežasties bendrovės ir per apklausas, ir tirdamos klientų elgesį internete, renka vis daugiau informacijos apie savo klientus.

„Dirbtinis intelektas yra naudojamas vis plačiau, o jo plėtros tempai vis spartėja. Tokios iniciatyvos, kaip Helsinkio Universiteto ir bendrovės „Reaktor“ organizuotas dirbtinio intelekto iššūkis, lemia būsimą Suomijos bendrovių sėkmę. Kokias galimybes dirbtinis intelektas gali suteikti darbo vietoje galima suvokti tik supratus tai, kas vyksta „po gaubtu“, ir tas technologijas, kurios sudaro programų pagrindą,“ – savo pasakojimą baigia Rantanen.

„Mandatum Life“ dalyvauja Helsinkio Universiteto ir bendrovės „Reaktor“ dirbinio intelekto iššūkyje. Daugiau informacijos apie DI pagrindų kursus »

Maiju Oikarinen. Nuotraukos iš „iStockphotos“


Similar articles