Didžiosios nežinomybės link

s.16_suoraansanottuna_avaus

Pokyčiai – tai ir mados dalykas, ir sėkmės sąlyga. Dabar to ypač entuziastingai siekiama. Tačiau pasak įmonių strategijų kūrėjo Marko Steinbergo, tikriems ir ilgalaikiams pokyčiams vykti reikia ne vien gražių kalbų, o pirmiausia – veiksmų.

Pokyčiai – tai ir mados dalykas, ir sėkmės sąlyga. Dabar to ypač entuziastingai siekiama. Vis dėlto tikriems ir ilgalaikiams pokyčiams vykti reikia ne vien gražių kalbų, o pirmiausia – veiksmų.

„Reikia naujos struktūros ir veikimo logikos, o svarbiausia – abejonių dėl taikytų metodų“, – teigia strategijų kūrėjas Markas Steinbergas.

Tenka pripažinti, kad dažnai pokyčiai inicijuojami vadovaujantis senąja įmonės praktika, kuri pasitelkiama tuomet, kai įmonėje permainos rengiamos „tiesiog šiaip“ ir nėra susijusios su ryškėjančia bendrovės krize.

„Tai būdinga daugeliui bendrovių“, – tvirtina M. Steinbergas, kurio paslaugomis yra pasinaudojusios daugybė visuomeninių organizacijų, siekusių permainų.

Susipažinimas su būsimais įmonės pokyčiais suteikia didesnį saugumo ir aiškumo jausmą.

„Įmonės tikisi pokyčių nesikeisdamos.“

Kai ištinka staigi krizė, yra lengviau apsispręsti ir ryžtis drąsesniems pokyčiams. Jūs tiesiog privalote reaguoti ir ko nors imtis.

M. Steinbergas pateikia Čilės pavyzdį, kai 2010 m. galingas cunamis tiesiog sunaikino Lahti teritorijos dydžio Constitución miestą. Jo atstatymo darbai, vadovaujantis įprastu miesto planavimo procesu, būtų užtrukę 25 metus. Tiek ilgai niekas nebūtų laukę, todėl buvo nutarta per tris mėnesius priimti naują miesto atstatymo planą. Visi gyventojai registravosi ir praėjus trims mėnesiams buvo surengtas referendumas, kurio metu 94 procentų gyventojų pritarė naujajam planui.

„Toks skaičius – visiškai nuostabus! Kaip vis dėlto įdomu išsikelti, atrodytų, nerealų tikslą. Jeigu procesas bus gerai valdomas, jis privers įmonę sugalvoti visiškai naujų sprendimų, galbūt net dar geresnių ir pigesnių, nei buvo taikyti iki šiol.“

Neištikus staigiai krizei, įmonės veikimo principų pokyčiai bus lėtesni. Anot M. Steinbergo, yra trys priežastys, stabdančios įmonės pokyčių greitį.

Pirmoji iš jų – politikos ciklas: valdžios priimami sprendimai daro įtaką verslui, o pati politinė situacija keičiasi po kiekvienų rinkimų. Kartais siekis būti populiariems per kitus rinkimus tampa netgi kliūtimi priimti būtinus socialinius pokyčius.

Antroji pokyčius stabdanti priežastis – tai žmogiškasis veiksnys. Žmonės mieliau linkę toleruoti jiems jau žinomas problemas užuot teigiamai reagavę į naujus sprendimus ar pasiūlymus.
„Dažnai nepelnytai bijoma naujų būsimų rizikų, o į dabartinės status quo iššūkius per lengvai numojama ranka.“

Trečioji priežastis yra susijusi su statistinių prognozių ir neužtikrintumų interpretavimu.

„Vis dažniau tenka susidurti su neužtikrintumu“, – sako M. Steinbergas, turėdamas galvoje tokius pasaulinius iššūkius kaip socialinis ir aplinkos tvarumas.

Su tokiais neužtikrintumo klausimais susiduria visos įmonės, todėl svarbu sugebėti tinkamai juos spręsti. Įmonės drąsa keisti savo kryptį visada yra nauja ateities galimybė.

„Ar pakeitus įmonės veiklos praktikos būdus įvyks ir pačios įmonės pokytis? Į šį klausimą sunku atsakyti ir verslo organizacijoms.“


Similar articles