Nuo parduotuvės darbuotojo iki generalinio direktoriaus – Jyrki Martikainenas yra puikus pavyzdys, kaip „Hilti“ investuoja į savo personalo augimą

article (1)

Kai bendrovės darbuotojai yra jauni ir kupini entuziazmo, derėtų skatinti jų motyvaciją dirbti.

Dėmesys ir tikslo siekimas – tai yra bendrovės „Hilti“ verslo kultūros pagrindas. Kalbėdamas apie prieš 77 metus įkurto šeimos verslo padalinį Suomijoje, bendrovės generalinis direktorius Jyrki Martikainenas akcentuoja būtent rūpinimąsi darbuotojais.

Po 12 metų darbo įmonių grupėje „Hilti“ (tiekiančioje produktus ir paslaugas statybų sektoriui), pernai Martikainenas tapo bendrovės „Hilti Finland“ – šios korporacijos padalinio Suomijoje – vadovu. Tokia karjera šiomis dienomis yra retenybė – nuo parduotuvės vadybininko iki tarptautinių pardavimų skyriaus darbuotojo, nuo Londono pardavimų skyriaus direktoriaus iki viso Suomijos padalinio vadovo.

Darbuotojams tobulinant savo įgūdžius, bendrovė ilgą laiką nepraras konkurencingumo.

Anot Martikaineno, ilgalaikiškumo nuostata atsispindi visoje bendrovės „Hilti“ veikloje. Asmeninis tobulėjimas sudaro viso ko pagrindą. Pažvelgus į Martikaineno karjerą, to tikrai negalima paneigti. „Hilti“ yra įsitikinusi, kad, darbuotojams tobulinant savo įgūdžius ir gebant kasdien kurti pridėtinę vertę klientams, bendrovė ilgą laiką nepraras konkurencingumo.

„Kiekvieną dieną sunkiai dirbame, stengdamiesi užtikrinti, kad žmonės norėtų ir galėtų pasiekti sėkmę bendrovėje „Hilti“. Norime būti puikia vieta dirbti,“ – apibendrina Martikainenas.

Gyvenimas su mažiau rūpesčių

„Hilti“ daug investuoja į personalą. Bendrovė savo darbuotojams leidžia dirbti lanksčiai, nepriklausomai nuo laiko ir vietos. Mobilios komandos reguliariai bendrauja programa „Skype“ ir organizuoja asmeninius susitikimus, o vadovo niekuomet nereikia toli ieškoti. Naudojamos įvairios priemonės padėti darbuotojams rasti pusiausvyrą tarp darbo ir laisvalaikio bei suteikti jiems galimybių pasirūpinti savimi. Pavyzdžiui, šiais metais darbuotojams buvo išdalytos apyrankės aktyvumui stebėti, dukart per metus vertinamas pasitenkinimas darbu. Naujausias personalo privilegijų sąraše vasarą atsiradęs dalykas – visų darbuotojų gyvybės draudimas.

„Mūsų kolektyvas tikrai jaunas. Du trečdaliai mūsų darbuotojų yra jaunesni nei 35 m. – tai jaunimas, dar tik pradedantis kaupti turtą. Mes jau esame pasirūpinę bendruoju visų darbuotojų draudimu nuo nelaimingų atsitikimų, bet taip pat norėjome prisiimti daugiau atsakomybės kaip bendrovė ir suteikti jiems daugiau garantijų visam gyvenimui,“ pasakoja Martikainenas.

„Nelaimingi įvykiai taip pat gali sukelti didelę finansinę krizę, ypač jauniems žmonėms.“

„Nelaimingi įvykiai taip pat gali sukelti didelę finansinę krizę, ypač jauniems žmonėms.“ Darbuotojų atsiliepimai tekia pasitikėjimo: personalas mano, kad tokios privilegijos kaip gyvybės draudimas aiškiai parodo bendrovės vertybes. Darbdavys pildo savo pažadus.

Atlygis taip pat turi suteikti garantijų

Bendrovės „Hilti“ darbuotojams mokamas atlygis yra personalo politikos dalis, o atlygio sistema yra suformuota taip, kad padėtų įgyvendinti bendrovės strategiją.

Pagrindinis principas yra tas, kad visiems darbuotojams yra nustatytas geras ir nekintantis bazinis atlyginimas. Pasiryžę tobulintis, ilgainiui galite patys daryti įtaką savo darbo užmokesčiui.

„Dauguma iš 250 bendrovės „Hilti Finland“ darbuotojų dirba pardavimų srityje, tačiau mes nenaudojame stabilaus modelio, kurio pagrindą sudarytų komisiniai. Ženklią darbo užmokesčio dalį sudaro fiksuotas atlyginimas, prie kurio mokama mažesnis, nuo darbo rezultatų priklausantis atlygis. Šią kintamąją dalį lemia tiek darbuotojo, tiek visos komandos darbo rezultatai.“

Padalinys Suomijoje vadovaujasi įmonių grupės strategija, nes atskirose šalyse veikiantys padaliniai vadovaujasi tomis pačiomis vertybėmis ir puoselėją tą pačią kultūrą. Tačiau kalbant apie atlygį ir personalo reikalus, kiekvienoje šalyje priimami nepriklausomi, į tos šalies rinką orientuoti sprendimai.

„Didžiausias tarptautinės bendrovės pranašumas yra tas, kad mes nuolat sulaukiame puikių idėjų iš kitų padalinių ir sužinome apie naujus jų veiklos metodus,“ – aiškina Martikainenas.

„Po visus žemynus išsibarstęs daugiau nei 28 000 darbuotojų kolektyvas – pakankamai neblogas rodiklis.“

Tekstas: Maiju Oikarinen. Nuotrauka: Laura Vuoma


Similar articles